#

COMUNICAT DE PRESA privind distribuirea a 140 de tablete pentru 13 scoli din judetul Dambovita,in cadrul proiectului “INO PRO”, in vederea utilizarii platformei educationale – catalog virtual

  • Start: June 9, 2020 12:00 pm
  • End: June 9, 2020 4:00 pm

COMUNICAT DE PRESA

Asociatia “PartNET – Parteneriat pentru Dezvoltare Durabila” alaturi de partenerii Inspectoratul Scolar Judetean Dambovita si Casa Corpului Didactic, va distribui in cadrul proiectului „INO-PRO – INOvatie si PROgres pentru o educatie scolara de calitate si incluziva, in judetul Dambovita” cod MySMIS 104753, un numar de 140 de tablete catre 13 scoli partenere din judetul Dambovita: LiceulTehnologic Cojasca, Scoala Gimnaziala ”Dr. Mioara Mincu”-Contesti,Scoala Gimnaziala Romanesti–Potlogi,Scoala Gimnaziala Patroaia Vale–Crangurile,Scoala Gimnaziala ”Dora Dalles”Bucsani,Scoala Gimnaziala Comisani,Scoala Gimnaziala ”Serban Cioculescu”Gaesti,Scoala Gimnaziala Gura Ocnitei,Scoala Gimnaziala Manesti, Scoala Gimnaziala ”Ion Cioranescu” Moroeni,Scoala Gimnaziala Nucet,Scoala Gimnaziala ”Tudor Vladimirescu”, Scoala Gimnaziala ”Matei Basarab in vederea utilizarii platfomei educationale – catalog virtual INO PRO.

Proiectul este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014 – 2020, Axa Prioritara 6 „Educatie si competente”, Prioritatea de Investitii 10i „Reducerea si prevenirea abandonului scolar timpuriu si promovarea accesului egal la invatamantul prescolar, primar si secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de invatare formale, non formale si informale pentru reintegrarea in educatie si formare”, Obiectiv specific OS 6.6 „Imbunatatirea competentelor personalului didactic din invatamantul pre-universitar in vederea promovarii unor servicii educationale de calitate orientate pe nevoile elevilor si ale unei scoli incluzive” in cadrul programului „Profesori motivati in scoli defavorizate”.

Obiectivul general al proiectului consta in cresterea calitatii serviciilor educationale si prevenirea, diminuarea parasirii timpurii a scolii de catre copiii aflati in risc educational prin crearea oportunitatilor si cresterea participarii personalului didactic, precum si a membrilor echipelor manageriale, la programe de formare continua, de dezvoltare a competentelor didactice si profesionale, activitati de tipul mentoratului didactic, precum si schimb de bune practici.
Proiectul vizeaza prin activitatile derulate un grup tinta format din 310 persoane din scolile tinta, 288 de cadre didactice sau personal de sprijin si 22 de membri ai echipelor manageriale.

Pana in prezent, rezultatele atinse sunt:

  • 224 de cadre didactice si personal de sprijin participante la cursuri de formare profesionala continua;
  • 21 de membri ai echipelor manageriale din scolile tinta participante la cursul “Managementul comunicarii in mediul scolar”;
  •  30 de cadre didactice care vin dintr-o alta localitate in scolile tinta, care beneficiaza de stimulente pentru transport timp de un an scolar;
  • 20 de membri ai echipelor manageriale din scolile tinta participante la cursul “Integrarea TIC in procesul educational”;
  •  70 de kit-uri de curs oferite in cadrul programelor de formare continua si de dezvoltare de competente didactice;
  •  20 de membri ai echipelor manageriale din scolile tinta participante la cursuri nonformale.
  •  3 workshop-uri privind importanta mentoratului organizate;  15 cadre didactice participante la cursul de “Mentor”;  1 retea de mentori dezvoltata;  154 de persoane participante in cadrul retelei de mentori;
  •  41 de cadre didactice si personal de sprijin beneficiare de subventii stagii de practica;
  •  50 (50 persoane x 2 luni) /50 de burse pentru performanta oferite in valoare de 800 lei fiecare;
  •  140 de tablete diseminate in scolile tinta.

Rezultate estimate in viitor:

  • 50 de membri ai grupului tinta castigatori ai premiilor acordate pentru promovarea principiului de educatie incluziva in scolile tinta in valoare de 1200 de lei fiecare;
  •  18 cadre didactice/ personal de sprijin/ membri ai echipelor manageriale participante la un schimb de bune practici in Italia in vederea asigurarii unei mase critice de resurse umane calificate si punerea bazelor unei retele transnationale de profesionisti in sistemul de invatamant;
  • 13 unitati de invatamant, scolile tinta, vor beneficia de o aplicatie educationala – catalog virtual in scopul reducerii absenteismului si echipamente IT pentru utilizarea acesteia.

Proiectul vine in sprijinul profesorilor, elevilor și parintilor din Romania cu o solutie care face accesul la educatie simplu și rapid, o aplicatie educationala ce contine si un catalogul virtual. In acest sens, la aceasta data, vor fi inmanate un numar de 140 de tablete catre toate unitatile de invatamant partenere, in vederea instalarii aplicatiei educationale – catalog virtual INO PRO. Catalogul virtual dezvoltat in cadrul proiectului reprezinta un punct de comunicare foarte eficient intre profesori – elevi – parinti, dezvoltand un sistem facil de diseminare a informatiilor si reducerea absentesimului.

Aplicatia educationala – catalogul virtual INO PRO ofera urmatoarele avantaje:

  1.  Solutie moderna si utila pentru toate cadrele didactice, management, elevi si parinti;
  2.  Aplicatie gratuita si sigura, disponibila doar in scolile tinta;
  3.  Usor de configurat atat pentru elevi si parinti, cat si pentru profesori;
  4.  Aplicatie accesibila oriunde si oricand;
  5. Pastrarea resurselor si a documentelor intr-un singur loc ;
  6. Sistem complet de notare (note, absente, medii);
  7.  Comunicare rapida, eficienta si in timp real;
  8.  Feedback in timp real;
  9.  Initiere dezbateri;
  10. Comunicare eficienta si rapida (scoala-elevi-profesori-parinti);
  11.  Organizare eficienta (avizier, calendar, sondaje, clasamente…);
  12.  Implicare activa a parintilor in educatia copiilor, precum si in activitatile scolii ;
  13.  Instrumente de predare si testare ;
  14.  Evaluare eficienta si rapida ;
  15. Avizier virtual cu noutati;

Educatia s-a mutat in online in vremea pandemiei de coronavirus, cand elevii și profesorii mai pot fi impreuna doar cu ajutorul tehnologiei. Modul clasic de a invata a cunoscut transformari rapide si profunde iar noile instrumente de lucru au devenit indispensabile. Multi dintre dascalii romani iși tin cursurile acum online și trebuie sa le starneasca elevilor lor curiozitatea, sa predea cunoștinte noi, sa dea sarcini de lucru, sa afle cat știu și sa le monitorizeze participarea la ore din fata ecranelor. Elevii, la randul lor, au nevoie de claritate a sarcinilor, de structura, de resurse educationale la indemana și de instrumente digitale prietenoase care sa faciliteze invatarea la distanta.

Educatia reprezinta, pentru orice societate, vectorul dezvoltarii durabile. Dezvoltarea capitalului uman si cresterea competitivitatii prin formare initiala si continua, pentru o piata a muncii flexibila si globalizata, reprezinta obiectivele majore ale dezvoltarii fiecarei natiuni. Astfel, educatia poate constitui o premisa a incluziunii sociale active, in contextul schimbarilor economice, sociale si politice care se produc la nivel european si mondial.

Initiativa realizata prin proiectul INO-PRO vine ca o intampinare a provocarilor prezente si viitoare din domeniul educational mondial.

Manager proiect : Iolanda Mihalache

 

 

 

Sharing: