A1.1 Constientizarea a 700 de angajati si angajatori privind importanta participarii la FPC
Subactivitatea va avea doua directii de actiune:
- o componenta de constientizare online si comunicare pe retelele sociale.
- O componenta de informare directa, caracterizata prin intalniri cu potentialul grup tinta, cat si cu angajatori pentru a-i determina sa constientizeze importanta formarii profesionale continue si implicit participarea la acest tip de activitate, beneficiile pe termen scurt si lung, diseminarea de informatii utile si relevante.
A1.2 Recrutarea, selectia si mentinerea a 601 persoane in grupul tinta
Vor exista doua modalitati principale de selectare a grului tinta:
- Directa, prin intalniri cu potentiali grup tinta. Participantii vor interactiona cu echipa de implementare in cadrul intalnirilor directe, vor putea adresa intrebari si vor fi informati cu privire la oportunitatile oferite in cadrul proiectului, precum si cu privire la continutul dosarului pentru inscrierea in grupul tinta, criteriile de selectie si alte aspecte relevante ale metodologiei de identificare si recrutare a GT.
- Indirecta, prin mediatizarea programului in cadrul campaniei online. Paginile de social media vor contine si informatii relevante referitoare la criteriile de selectie a GT.
A2.1 Organizarea si derularea de sesiuni de consiliere profesionala pentru 601 persoane din grupul tinta
Consilierea profesionala in cadrul proiectului se va concentra pe:
– evaluarea competentelor actuale: participantii vor avea ocazia sa isi evalueze competentele actuale si sa identifice zonele in care pot avea nevoie de imbunatatiri pentru a face fata noilor cerinte ale pietei muncii;
– stabilirea obiectivelor de cariera: expertii vor lucra cu fiecare participant pentru a defini obiective clare de cariera, luand in considerare interesele si abilitatile lor individuale;
– planificarea dezvoltarii profesionale: vor fi create planuri de dezvoltare personalizate, care vor includeprograme de formare si alte resurse pentru a isi dezvolta competentele necesare in functie de nevoile lor si de cerintele actuale;
– suport in identificarea necesitatilor de mentinere a locului de munca sau de a obtine un loc de munca mai bun: expertii vor furniza sfaturi si sprijin in explorarea oportunitatilor;
– adaptarea la schimbare: dat fiind ritmul rapid al schimbarii tehnologice, expertii vor ajuta participantii sa isi dezvolte abilitatile de adaptare pentru a face fata cu incredere noilor provocari;
A3.1 Organizarea si derularea de programe FPC pentru 601 persoane din grupul tinta
Cursurile se vor baza pe abilitatile si cunostintele necesare pentru rolurilor lor si pentru cerintele solicitate pe piata muncii. Astfel conform analizei de nevoi atasata cererii si conform cerintelor si necesitatilor angajatilor si angajatorilor se vor organiza urmatoarele cursuri de formare profesionala:
- Competențe digitale de bază (40 ore)
- Competențe digitale avansate (40 ore)
- Specialist relatii cu clientii (40 ore)
- Manager operațional (24 ore)
- Lucrător comercial (360 ore)
- Patiser (360 ore)