Proiect cofinanţat din Fondul Social European+ prin Programul Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027

SKILLCONNECT 4.0 - Cod SMIS 316254

Actualizarea competentelor angajatilor si conectarea acestora cu evolutia tehnologica

Obiectivul general al proiectului

Obiectivul general al proiectului consta in imbunatatirea competentelor a 601 angajati (18-64 ani), din regiunile Sud Muntenia si Centru, prin participarea acestora la programe de formare de actualizare a competentelor specifice ca urmare a evolutiilor tehnologice rapide si a aparitiei de noi competente prin actiuni relevante pentru piata fortei de munca si care sa faciliteze accesul la un loc de munca sau pastrarea unui loc de munca.

  • Lider: Asociația PartNET – Parteneriat pentru Dezvoltare Durabilă
  • Durata proiectului: 01.09.2024 – 28.02.2027
  • Zona de implementare: Proiectul este de interes multiregional, implementandu-se In Sud – Muntenia si Centru
  • Valoare totală a proiectuluiValoarea totala a proiectului este de 4.960.564,60 lei, din care 4.216.479,91 lei reprezinta valoarea eligibila nerambursabila din FSE+

SKILLCONNECT 4.0

– cod SMIS 316254

Grupul tinta

Grupul tinta este compus din:

  • 601 persoane angajate care provind din regiunile Sud-Muntenia și Centru

Obiective specifice

  • S.1: Cresterea gradului de constientizare a 700 de angajati si angajatori din regiunile Sud-Muntenia si Centru asupra importantei formarii profesionale continue prin dezvoltarea si implementarea unei campanii online
  • S.2: Sprijinirea evolutiei profesionale a 601 angajati prin servicii personalizate de consiliere profesionala in concordanta cu schimbarile tehnologice rapide si a aparitiei de noi competente
  • O.S.3: Imbunatatirea competentelor specifice a 601 angajati, inclusiv persoane care ocupa pozitii de management, prin participarea acestora la programe de formare profesionala continua

SKILLCONNECT 4.0

– cod SMIS 316254

Rezultate propuse

Principalele rezultate urmărite ale proiectului sunt:

  • 1 campanie online de constientizare a angajatilor si angajatorilor privind importanta participarii la FPC
  • 2 pagini de social-media realizate
  • 50 de postari pe paginile de social media
  • 1 campanie Ads
  • 700 de persoane constientizate cu importanta participarii la FPC
  • 601 de persoane selectate (din care maxim 60 de persoane care ocupa pozitii de management)
  • 601 de dosare de inscriere in GT
  • 601 de persoane consiliate profesional
  • 601 dosare de consiliere
  • 601 persoane participante la workshop-uri de inovare sociala
  • 601 angajati care participa la un program de formare profesionala
  • 601 angajati participanti la workshop-uri de egalitate de sanse si nediscriminare
  • 601 angajati participanti la workshop-uri de dezvoltare durabila
  • 481 participanti care au finalizat formarea cu certificat
  • 80 persoane care obtin un certificat de calificare in conformitate cu prevederile OG 129/2000

COMUNICAT DE PRESĂ

SKILLCONNECT 4.0: Actualizarea competentelor angajatilor si conectarea acestora cu evolutia tehnologica


 

Activitatile proiectului

A1.1 Constientizarea a 700 de angajati si angajatori privind importanta participarii la FPC

Subactivitatea va avea doua directii de actiune:

  1. o componenta de constientizare online si comunicare pe retelele sociale.
  2. O componenta de informare directa, caracterizata prin intalniri cu potentialul grup tinta, cat si cu angajatori pentru a-i determina sa constientizeze importanta formarii profesionale continue si implicit participarea la acest tip de activitate, beneficiile pe termen scurt si lung, diseminarea de informatii utile si relevante.

A1.2 Recrutarea, selectia si mentinerea a 601 persoane in grupul tinta

Vor exista doua modalitati principale de selectare a grului tinta:

  1. Directa, prin intalniri cu potentiali grup tinta. Participantii vor interactiona cu echipa de implementare in cadrul intalnirilor directe, vor putea adresa intrebari si vor fi informati cu privire la oportunitatile oferite in cadrul proiectului, precum si cu privire la continutul dosarului pentru inscrierea in grupul tinta, criteriile de selectie si alte aspecte relevante ale metodologiei de identificare si recrutare a GT.
  2. Indirecta, prin mediatizarea programului in cadrul campaniei online. Paginile de social media vor contine si informatii relevante referitoare la criteriile de selectie a GT.

A2.1 Organizarea si derularea de sesiuni de consiliere profesionala pentru 601 persoane din grupul tinta

Consilierea profesionala in cadrul proiectului se va concentra pe:

– evaluarea competentelor actuale: participantii vor avea ocazia sa isi evalueze competentele actuale si sa identifice zonele in care pot avea nevoie de imbunatatiri pentru a face fata noilor cerinte ale pietei muncii;

– stabilirea obiectivelor de cariera: expertii vor lucra cu fiecare participant pentru a defini obiective clare de cariera, luand in considerare interesele si abilitatile lor individuale;

– planificarea dezvoltarii profesionale: vor fi create planuri de dezvoltare personalizate, care vor includeprograme de formare si alte resurse pentru a isi dezvolta competentele necesare in functie de nevoile lor si de cerintele actuale;

– suport in identificarea necesitatilor de mentinere a locului de munca sau de a obtine un loc de munca mai bun: expertii vor furniza sfaturi si sprijin in explorarea oportunitatilor;

– adaptarea la schimbare: dat fiind ritmul rapid al schimbarii tehnologice, expertii vor ajuta participantii sa isi dezvolte abilitatile de adaptare pentru a face fata cu incredere noilor provocari;

A3.1 Organizarea si derularea de programe FPC pentru 601 persoane din grupul tinta

Cursurile se vor baza pe abilitatile si cunostintele necesare pentru rolurilor lor si pentru cerintele solicitate pe piata muncii. Astfel conform analizei de nevoi atasata cererii si conform cerintelor si necesitatilor angajatilor si angajatorilor se vor organiza urmatoarele cursuri de formare profesionala:

  • Competențe digitale de bază (40 ore)
  • Competențe digitale avansate (40 ore)
  • Specialist relatii cu clientii (40 ore)
  • Manager operațional (24 ore)
  • Lucrător comercial (360 ore)
  • Patiser (360 ore)

SKILLCONNECT 4.0: Actualizarea competentelor angajatilor si conectarea acestora cu evolutia tehnologica

Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam să vizitati www.mfe.gov.ro.